De Eerste Stap naar Businessgroei: Leads Verzamelen
In deze podcastaflevering gaan we dieper in op een veelgestelde vraag die me vaak wordt voorgelegd: hoe kan ik mijn business laten groeien? Wanneer ik deze vraag krijg, is mijn eerste reactie meestal: “Hoe zit het met je leads? Verzamel je deze al?”
Het is geen geheim dat het verzamelen van leads de sleutel is tot toekomstig succes als je online wilt uitbreiden. Het is als zaaien voor wat je later wilt oogsten. Maar helemaal als jouw business offline is, dan heb je natuurlijk geen idee. Daarom deel ik graag een krachtig hulpmiddel met je dat je bij deze reis kan ondersteunen, namelijk Mailblue.
Wat is een lead?
Laten we starten met de vraag: Wat is nu precies een lead?
Een lead is iemand die zijn naam en email bij je achter laat in ruil voor een cadeautje vanuit jou, vaak weggever genoemd. Deze leads kun je vervolgens weer heel gemakkelijk inschieten in Mailblue. Vanuit daaruit kun je jouw nieuwe leads door middel van geautomatiseerde emails met jouw authentieke content en informatie mee nemen op reis. Meenemen van interesse, naar jou kennen en vertrouwen (know, like trust).
Tijdsbesparing door Automatisering
Een van de grootste zorgen van ondernemers is tijdgebrek. Het runnen van een bedrijf vergt veel aandacht, en handmatig e-mails verzenden naar elke lead kan natuurlijk redelijk time consuming zijn. De reden waarom ik Mailblue zo’n fijne tool vind, is de enorme tijdsbesparing die het met zich meebrengt.
Je leads kun je automatisch laten opvolgen zonder dat je er dagelijks aan hoeft te denken of hier een VA voor in hoeft te schakelen. Of het nu gaat om het versturen van welkomstberichtjes, de download van je weggever of het sturen van gepersonaliseerde mails op basis van het gedrag van je lead, Mailblue kan het allemaal.
En het mooie is, hierdoor kun jij je weer richten op jouw purpose, terwijl Mailblue deze belangrijke taak voor je uit handen neem. Dankzij de automatiseringsfuncties van Mailblue kun jij je kostbare tijd besteden aan aspecten van je business die je energie geven of simpelweg genieten van wat vrije tijd.
Tags in Mailblue zijn de bom
Maar Mailblue gaat verder dan alleen het verzamelen van leads en het automatisch versturen van jouw e-mails. Je kan ook jouw leads segmenteren door middel van tags. Dit betekent dat je gerichte mails kunt sturen die precies bij de juiste mensen belanden die je wilt bereiken.
Geen onnodige e-mails meer die verloren gaan in de inbox, maar relevante berichten die de aandacht trekken. Dus wil jij een upsell doen aan klanten die al eerder product A bij je hebben gekocht, geen probleem. Maar het helpt je ook als je een nieuwsbrief wilt versturen naar alleen je leads en wanneer je iedereen op je lijst, zowel je klanten als je leads wilt uitnodigen voor iets speciaals.
Dus, als jij klaar bent om met je business de volgende stap te gaan zetten, dan heb ik een vraag voor je? Hoeveel leads heb je al?
Mocht je hier eens over willen sparren of dit ook bij jou past, plan een gesprek met mij in en dan kijk ik even met je mee.
Ben jij er nu al helemaal klaar voor om met Mailblue aan de slag te gaan. Te gek! Heel veel succes. Je kunt je via deze link aanmelden voor een account.